Cze / Eng

Rádio Laxík

Vaše vzpomínky

Jaké jsou vaše vzpomínky na Rádio Luxembourg?
V jakých podmínkách jste rádio poslouchal/a? Jak vypadal Váš rozhlasový přijímač? Jak často jste poslouchal/a? Ráno, večer…? Jak se na to dívalo vaše okolí?
Co se Vám vybaví, když se řekne “laxík”? Co to pro Vás znamenalo a znamená?


Zobrazit příspěvky: nejnovější nejstarší nejoblíbenější všechny podle vláken

Vložit příspěvek
Vladimír Doležal 8. 8. 2017, 16:18:25

Laxík neboli RL jsem začal náhodně poslouchat někdy kolem roku 1962/63 na přijímači TESLA Kantáta. K
systematičnosti mě přivedl Karel Janovický alias Jack Allen z české redakce BBC, který v tu dobu začal
v neděli odpoledne na krátkých vlnách vysílat cca půlhodinový pořad na přání čs. posluchačů.
Začal jsem si s ním dopisovat, což bylo asi dost riskantní, nicméně nějaké sledování od STB jsem
nebral v potaz. Jack Allen mne tehdy upozornil na britskou hitparádu Alana Freemana Pick of the Pops
vysílanou BBC. Jak jinak, byli stejná firma. Párkrát jsem to BBC chytil, ale signál byl prostě bída.
Někdy od ledna 65, jsem od Jacka začal dostávat v měsíčních odstupech New Musical Express, hudební
noviny, kterým samozřejmě vévodila týdenní hitparáda nejprodávanějších desek. V NME byl taky k
mání týdenní program RL, kde jsem konečně narazil na termíny vysílání Top20 RL - tedy neděle 23:00.
Od té doby jsem až do konce 60 let prakticky ani jednu Top20 nevynechal, což bylo dost náročné, zejména
v zimním období, kdy konec hitparády pro nás byl v jednu po půlnoci. V tu dobu Top20 uváděl Barry
Alldis známý svou hláškou „your D.J.B.A.“, kterého začátkem léta 66 nahradil Don Wardell.
Playlist nedělní hitparády RL se plně shodoval s žebříkem NME, který vycházel vždy ve středu. Ve
čtvrtek měl na RL krátký 15min. program Brian Mathew, který na závěr obvykle prozradil, jaké bude No.1
v neděli. Koncem října 68 se však něco mezi NME a RL událo a od 3.11.68 se Top20 změnila na Radio
Luxembourg Sound Survey a zcela se odpoutala od žebříku NME. Změnil se i uvádějící DJ. Na místo Dona
Wardella přišel náhradník, jehož jméno mi už vypadlo z hlavy. Rok na to jsem se oženil a moje anabáze
s Laxíkem de facto i de jure skončila.

0 0 Reagovat
sindl 4. 5. 2017, 19:48:44

Tak Laxík jsem poslouchal prakticky denně ,poslouchal jsem ho na mém tranzistoráku a také na tesla rádiu
z kterého jsem písničky natáčel na magnetofon B 400 mám je ještě dnes, ale ani moc mi nevadilo že je
to rušený , byl jsem štastnej že tam vaří Momentálně pracuji právě v Luxembursku moje první
nedelní výlet patřil Janu Lucenburskému a Janu Palachovi po kterém je zde pojmenované malé
náměstíčko a další návštěva bude patřit rádiu Laxmberg Moc se už těším Nostalgie je silná A
že dnes nevysílá to se nedá nic dělat to nese všechno doba

0 0 Reagovat
sindl 4. 5. 2017, 19:24:50

0 0 Reagovat
27. 4. 2017, 08:31:47

0 0 Reagovat
Viktor 15. 3. 2017, 21:45:44

Můžete prosím někdo lidově objasnit proč již Laxík nehraje. Poslouchal jsem na rádio Screamer a
najednou to přestalo. Jinde se to nedá naladit? Nehraje mi tam ani R. Caroline. Tak pokud víte něco , tak
dík za info.

0 0 Reagovat
1. 5. 2017, 19:41:39

http://www.radiocaroline.audio/

0 0 Reagovat
27. 4. 2017, 20:54:43

[playlist]
NumberOfEntries=1
File1=http://sc3.radiocaroline.net:8030/

0 0 Reagovat
27. 4. 2017, 20:53:50

0 0 Reagovat
Milan Rabas 19. 3. 2017, 17:55:13

Asi že to mají placený.
Caroline App je jen £ 2.29 (iOS) nebo 1,99 £ (Android) nebo ekvivalentní cenu ve vaší zemi. Budoucí
aktualizace jsou zdarma. Část výtěžku nás pomáhá udržet...

0 0 Reagovat
Zoro 3. 2. 2017, 13:15:18

Laxík jsem poslouchal od 60.let.na radiu Stradivari. Dnes už si málo kdo pamatuje ,že na Laxiku byly
slyšet také Českoslovenští interpreti jako Valda Matuška se skladbou "To všecho odnést čas"
nebo interpreti Petr a Pavel se skladbou "Láska". Velká škoda ,že Laxík již nevysílá.Za to
může RTL.

0 0 Reagovat
Josef Gazdík 27. 4. 2017, 11:34:19

Zoro píše o radiu Stradivari v šedesátých letech. Luxemburg vysílal v té době na střední vlně
německy a večer anglicky. Krátké vlny šly chytit hůř a VKV u nás nešly chytit vůbec.Z našich
zpěváků se umístil pouze J. Laufer se skladbou Tretra.

0 0 Reagovat
satelitakxy 15. 2. 2017, 15:32:19

Zdravím všechny pamětníky tohoto vysílání..Byl to lov na pořádnou hudbu.To dnes mladí nechápou.Jen
by neměli zapomínat,že to ,že se v ČR dá bez trestu poslouchat západní hudba mají podíl právě
lidé kteří tuto kulturu šířili..Sám jsem byl potrestaný za podvracení republiky a šíření zpráv a
hudby v ČR

0 0 Reagovat
míra 5. 2. 2017, 17:52:40

Petr a Pavel určitě,ale o tom Matuškovi velmi pochybuji.

0 0 Reagovat
21. 3. 2017, 13:38:17

0 0 Reagovat
Petr 20. 1. 2017, 16:41:50

Radio Luxembourg jsem začal poslouchat v roce 1961, na starém elektronkovém přijímači Mende 216W (viz
www.ok1xpj.de.tl) a během dalších let na všech přijímačích, které mi přišly do ruky. A že jich
bylo!

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 25. 12. 2016, 10:03:10

Smutná zpráva. Včera zemřel ve Španělsku Rick Parfitt ze Status Quo. Vzpomene si ve zprávách naše
televize ? Whatewer you want ?

0 0 Reagovat
Milan Rabas 26. 12. 2016, 01:16:39

Ahoj Stanley1440. Wham / George Michael to už také zabalil. Nějak dost už i na mne. I když jsem jeho
tvorbu nemusel zrovna slyšet... Hmm. Že Rus utopí starý Tůčko se souborem je taky řacha. L.Cohen, R.
Hladík, SQ, Alexandrovci, G. Michael... Kdo další?

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 27. 12. 2016, 15:18:30

Ahoj Milane,
naprostý souhlas. Ještě jsi mohl zmínit Davida Bowieho ( 10.1.2016). George Michael, se mi líbil ve
skladbě Wham- I don't want you freedom ( neplést se skladbou Freedom), ale jinak jsem ho také nemusel. O
to víc je mi líto, že na Status Quo média zapomněla, protože jejich boogie-rock od popu přes rock lk
bluesu, to jsem měl rád. Žijí jinak než my, ale leckdy to jsou lidé v našich letech, nebo jen prostě
už ani ne o moc starší, a jejich hudba nám něco říká. Proto ten naprostý souhlas.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 24. 12. 2016, 11:06:39

Přátelé a posluchači rádia Luxembourg i dobré jakékoliv hudby, jen mě tak napadlo, že když tu máme
ty Vánoce, tak si dovolím popřát jejich příjemné prožití, hlavně myslete na zdraví a ať každý
najde nějakou tu dobrou hudbu na nějaké té jedné z těch svých oblíbených stanic.

Nejsem přímo rocker, ač jsem včera také chvíli EKR poslouchal. Poslední stanice, co jsem teď
poslední dobou zkoušel kromě těch již dříve jmenovaných byly RMF Queen, RMF Blues, Cien radios ABBA.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 24. 12. 2016, 00:21:11

Jarine sluší se poděkovat za tip.EKR jedu už 14dní v různých časech. NOW ZONE mazec. Ostatní (rock,
retro, oldies) hrají flašinet co už dokolečka dokola znám z R. Beat nebo Rock R. Pravda, zakladač
naštěstí neprotěžuje Zeppelíny a Iron Maiden. Ale je to o vkusu kdo chce slyšet doblba Kašmír a
ještě vybrat na přání na pípě ten spokojen nebude. Jingly zaslechnuty. EKR NOW nikdy nevypadlo,
nekucká. Jede jako brus.Nejsou otravný bloky reklamy komerce.Díky za to. Snad se zpráva objeví celá.

0 0 Reagovat
Jarin 5. 12. 2016, 21:51:29

Ja jsem zrovna nalovil na net radiich
EKR-retro radio
A ma to ten Laxikovskej nadeh doporucuju

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 10. 12. 2016, 11:06:26

Jo, tak včera jsem to EKR poslouchal v čase 23.00-23.10 a musím říci, že už to nevypádavalo a hráli
slušně takovou tu rockovou muziku, co známe z našich rockových rádií. Jen mezi písničkami nějak ani
nic nebylo. Na to je opravdu lepší Big L, který je ovšem spíše orientován na hudbu přelomu 60. a 70.
let..

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 7. 12. 2016, 16:50:34

Tak jsem to večer v 18.02 SEČ naladil, ale otrávilo mě to. Vvpadával věčně příjem. Občas to šlo
bez přestávky ze skladby na skladbu, jak na magiči, občas tam tedy byl náznak pokusu o krátký zvukový
efekt, ale kromě hlásek EKR tam byla absence mluvy. Hlavně ale ty výpadky.
Pak jsem v těch anglických stanicích objevil Rádio Luxy GB, kde zrovna zpívala Aretha Franklin, a pak
zase něco, co mě moc nenadchlo a ve studiu byla nějaká moderátorka. Pokud jde o pop a rock, tak asi teď
nejraději ladím německé rádio SAW-70. To také trochu připomíná anglický Luxembourg, jen melou
německy :-). A ten anglický Big-L, to také záleží, co zrovna hrají. Ten se podobá starému Laxiku už
jen svoji znělkou.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 12. 2016, 17:41:30

Zdravím, tak to brzy vyzkouším. Zrovna koukám, že to EKR má asi čtyři stanice.
Já občas poslouchám na netu Big L (Essex, což lze chytit občas i na SV 1395 KHz. To má právě také ten
nádech :-) Jinak se dá chytit od pondělí do pátku ( 18.35- 19.30) bývalý moderátor Laxika Benny Brown
na lucemburském rádiu ( 100.7 ?) Prostě, píšu to někde níže.

0 0 Reagovat
Vladimír 17. 11. 2016, 17:47:28

Jo tak to bylo radio,škoda ho,vždy večer okolo 8hod jsem poslouchal na radiu Kolibříkpolská výroba
potom za nějaký čas jsem některé věci slyšel v pořadu :12 na houpačce,nemělo to chybu,krásné časy

0 0 Reagovat
Standa Tišer 2. 11. 2016, 09:28:30

To víte že jsem to každý večer poslouchal v 70tých letel tranzistor RIGA občas se ztrácel signál
musel jsem se otáčet abych znovu chytil

0 0 Reagovat
Roman Beneš 18. 10. 2016, 22:13:03

Laxík jsem poslouchal na radiu Grundig C 4000 :-) Zvuk jako kjááááááva

0 0 Reagovat
Honza Dvořák 1. 8. 2016, 19:36:18

Jo, to s Tomem souhlasím. A ve Varech šel Laxík chytit docela dobře. Perfekní jingly, perfektní
diskžokejové. A když v roce 1970 přijel na diskotéku v Národním domě sám Tony Prince, šli jsme celá
devátá třída a bylo to super. Tony, když přehrál desku, hodil ji do obecenstva.

0 0 Reagovat
Tom Dvořák 1. 8. 2016, 19:35:22

K předešlému mailu opravuji, že Laxík jsme poslouchali od cca 68. Ale ta doba, kdy RTL bylo ráno v
Němčině se píše v roce 76,77 a dále.
Tom

0 0 Reagovat
Tom Dvořák 1. 8. 2016, 18:54:13

Laxík jsem poslouchal na radiu TELEFUNKEN Malhar (vyrobeneo v Indii). V Karlových Varech. 1971. Napuštěná
teplá vana, radio na plný pecky Sweet, T. Rex, Creedence Clearwater Revival, Slade, Nazareth a další. A
ráno pokračování v 6hod buzení pomocí RTL v německé řeči - znělka ta, ta táááá, tááá,
táááááááá a pak zpěv " Radio Luxemborg wunscht Gute Morgen , alles liebe, alles gute und viel
Gluck atd...." do dnes to mám v hlavě supr. Děkuji Vám Luxembourgské království.

Tom

0 0 Reagovat
Karel 1943 5. 1. 2017, 18:20:18

Také jsem večer "laxík"poslouchal na Telefunkenu vyrobeného roku 1936 v šedesátých
letech.Předtím v padesátých Radio Munich,které makalo i ve dne.Jo,to bylo něco.A ty nervy,když byl
ionosférický fading a hráli zrovna oblíbený hit na W One London Radio Luxenbourg.

0 0 Reagovat
Tony 27. 7. 2016, 18:48:42

ZLATÉ SKVĚLÉ RÁDIO . . .

0 0 Reagovat
Tony 27. 7. 2016, 18:47:35

0 0 Reagovat
Antonin 26. 6. 2016, 20:57:40

Ano to byli casy kdyz si spomenu jak to slo aj neslo a na vojne v K.Varech taky jsme poslouchali hodne skoda
ze to uz nefunguje.

0 0 Reagovat
Pavel Outlý 22. 5. 2016, 13:03:10

Laxik jsem poslouchal od roku 1959 na elektronkovém radiu Kvinta ,později na našem prvním tranzistoráku
T60 a před vojnou na malinkém japončíka National hi-fi de luxe což jsem ani nevěděl co to znamená.Byla
to první stanice která mě hudebně formovala do budoucna.Od postávání u svodu hromosvodů až po
založení betové skupiny.Po vojně všechno odvál čas a zbyly jen vzpomínky.

0 0 Reagovat
Miťo 10. 3. 2016, 11:15:07

Pre Milana a Stanley od Miťa.
Chalani počúvanie skladieb vratane Merlin Let me put...... bolo oveľa vzrušujúcejšie na starom
Tranzistoráku a nekvalitnom stále miznúcom signale MW radia Luxembourg.Však to malo svoje čaro.? Čo vy
na to?
K vyhľadávačom skladieb .Nikdy som podľa melodie nenašiel to čo nebolo bežné takže najlepšie je keď
si pomôžeme sami.
Ahoj Miťo

0 0 Reagovat
Milan Rabas 13. 3. 2016, 01:40:01

Ahoj Miťo a Stanley 1440. Nové inf s radostí přečteny. Ano na vyhl skladby mi stačilo naštěstí ucho,
poslech tehdy samý známý věci a díky záp hranici/dosahuTV Lax AM šramot brzy opustil, nahrával NSR TV
a FM Bay3 hitparády a ve stereu. Psal jsem už dříve-Disco,Rockpalast,Hitkvíz,Rockpop,FormelEins.Dříve
narození holt museli neduhy šíření Lax vydržet. Stanley, noty neumím, LŠU ne, zato pionýrák
modelář kroužek, pak radioklub OK-KVK. Vzp na lidi co mi půjčovali LP desky,naučili stavět
elektronk/tranz zesilovače.Velký dík.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 14. 3. 2016, 19:22:59

Ahoj!
Tak je pravda, že Karlovy Vary, to už bylo tenkrát spíše Německo, ale nemysli si, že to ve vnitrozemí
leckde nechodlilo. Dokonce jsem několik let ani nevěděl, jaké mám možnosti ( nevěřili jsme tomu a
pomohla až náhoda) a trochu jsme záviděli těm, co mají lepší QTH a přitom bydlí jen kus od nás.
Bayerny i Rias jsme pak poslouchali také, než přišli naši, ale přesto všechno jsem byl zkrátka Laxiku
tak nějak věrný :-). Také jsem už dávno chodil na Kiss, či ACDC na vinil ke kamarádovi, nebo jsem
dostával kazety se Slade,Sweet,Status Quo, Suzinou, či Bye city Rollers, T-Rex atd. atd., abych si něco
nahrál. To bývalo normální. Je ale pravda, že ty Rockpalasty a Formel eins jsem viděl jen v přechodném
dvouletém bydlišti ve tvém tehdejším kraji :-)).

0 0 Reagovat
Milan Rabas 17. 3. 2016, 00:44:22

Taky zdravím!
Naměřeno. Přesně 79km nás dělilo od vysílače Ochsenkopf v NSR. Přenášel "závadnou"
hudební kulturu,filmy, rozhlas k anténě v KV. Vysílač rádia Luxemburg nemá cenu měřit. I když měl
MWatt. První ARD šel na dva Al pásky. Na 2. a 3. prog.stačilo síto TVA,vyráběné dodnes! Ano dalo se
vysílání z Německa chytat až k Rakovníku/Teplicím a nadšenci v Praze,Liberci hlásili úspěchy na
svazky antén ze střech paneláků. Odolej pokušení,kord když se v době co píšeš o Queen/1986
objevovaly první analog satelitní komplety Ku band, bohužel s parabolou jak vrata 1,5m a více v průměru.
Satelity neměly ještě výkon, Astra1A přišla v r.1988. Z prvních klipů KISS plný pyroefektů, hydraul.
plošin, baterií Marshallů jsem se u TV skládal a nechápal.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 19. 3. 2016, 11:25:28

Pěkný víkend!
Tak už je to zase debata dvou lidí, co? No, co taky. Já teď projíždím tu britskou hitpáradu ( novinky)
od ledna 1973 a včera jsem po dvou dnech dospěl k září 1974. Nevím, zda najdu to, co hledám, ale
smyslem akce je si připomenout zapadlé věci. Tedy, žádný Nazareth, Bowie,Abba,Suzinka, nebo Gary
Glitter, byť to mám rád.

O těch možnostech by se toho dalo napsat moc. Tady ve vnitrozemí, se zase montovali v roce 86 do kabelovky
Poláci. Každý večer jsme tak mohli koukat na Przebuje Dwojky, kde byly dva klipy západní a jeden z
Polska. Já měl i DDR 1, kde zase byli Puhdys,Stern Meissen,Elektra, Petra Ziegler atd. Člověk viděl, jak
se kde hraje, ale ten anglo-americko-australský metál jsem znal delší dobu spíše audio, nebo ty skupiny
spíše z fotek a časáků. To se fakt mezi lidmi množilo. Něco jsi si přivezl z Maďarska, nějaký ten
obrázek ti ochotně za bůra prodal spolužák :-))).

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 10. 3. 2016, 18:23:06

On má každý dálkový příjem rozhlasu své kouzlo a může to být i jen na VKV. Každý to ale nevidí
tak romanticky :-).

Z rádia Luxembourg jsem zkoušel občas i nahrávat. Co na tom, že měla nějaká písnička krátký
nepatrný únik. V zimě to chodilo docela dobře. V létě to bylo občas podstatně horší, až jsem si
někdy tak říkal : ,, Už aby bylo tak 21.30 hodin a sklidnila se atmosféra. Ale, u mě byl ten Laxik
převážně dobře poslouchatelný, i když se objevila někdy v písničce nějaká ta nepříjemná
chvilka.

Když kapela Queen vlétla na Laxiku čerstvě do hitparády se skladbou One vision, tak to zrovna zlobilo (
léto nebylo), ale i tak mi to stálo za to hlavně kvůli tomu úvodu ( tou skladbou pak začínali Queen
koncerty) to nahrát na kazetu, a pak ohromit v hospodě kamarády čerstvou novinkou, která nemohla být
jinde k slyšení :-)).

0 0 Reagovat
Milan Rabas 5. 3. 2016, 23:08:03

pro Stanley 1440
Poslechl sis už tip od Bartona ? / příspěvek z 2. 3. 2016, 20:15:18 dole ve vlákně. Píše: Nebyly to
náhodu skupina Pilot a jejich Canada? Dodávám, krom Kalifornie skutečně opěvují i Kanadu. Ročník by
mohl sedět (1976). Melodický, kytary...
https://www.youtube.com/watch?v=YMsCkX3YGto
A jak hoší vypadali ? Skladba Magic.
https://www.youtube.com/watch?v=MzlK0OGpIRs
Nevýhoda rádia, slyšels a pak holt do hudebního časopisu koukat na fotky.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 3. 2016, 14:40:42

Kriste, ono to tam skopírovat nejde do toho boxu :-)

Tak asi takhle: 4 za písmenem a pomlčkou znamená čtvrtka , 8 za písmenem a pomlčkou osminka atd. Tempo
svižnější ( alegro), refrain:

d2-4 c2-8 d2-4 c2-8 g1-8 f1-8 g1-8 f1-8 f1-4

d2-4 c2-8 d2-4 c2-8 g1-8 f1-8 g1-4 f1-4

d2-4 c2-8 d2-4 c2-8 g1-8 f1-8 g1-8 f1-8 f1-4

f1-8 g1-8 a1-8 d2-4 c2-4

Nástroje: varhánky to podbarvují a ukončují skladbu do ztracena. Podobá se to varhánkům ze skladby
Jane-Jefferson Starship.
Pak tam viniká solová kytara, jako ve skladbě od Police-So lonely. Stejný zvuk, která ta strohé sloky
jakoby dokresluje takovými kudrlinkami a do toho šlapou ty varhánky, které to potom do ztracena
ukončují.

Slova v posledním komentáři.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 3. 2016, 12:26:09

Ahoj Milane, musím se přiznat, že jsem příspěvek Bartona vůbec neviděl. Ne není to tak. Tahle
písnička se hrála na Laxiku asi 6.3. 1980. Umíš noty? Já to nakrafal v programu Musipedia na
flaschpiano, a pak jsem si to při přehrávání nahrál programem autacity a uložil na disk. To víš, tam
ti dají na výběr jen samou vážnou hudbu.

Tohle dole skopíruj do toho okénka na http://www.musipedia.org/flash_piano.html

d2-729 c2-768 d2-751 c2-936 g1-593 f1-1047 g1-624 f1-769 f1-1592 d2-927 c2-840 d2-912 c2-1088 g1-585 f1-656
g1-1503 f1-1824 d2-873 c2-751 d2-865 c2-1312 g1-736 f1-656 g1-673 f1-927 f1-1087 f1-624 g1-849 a1-848 d2-1505
c2

Až to skopíruješ, tak dáš přehrát. Vlastně se v úvodu střídají čtyři noty ( d2,c2,g1, f1)
A aby jsi neslyšel jenom piáno, tak si představ to další. Pusť si skladbu Jane- Jefferson Starship a
kvílící kytaru od Police ve skladbě So lonely, která se shodou okolností hrála ten den také a hned
blízko u hledané písně. Míval jsem to natočené kdysi všechno na kotoučáku.

Ty varhánky tomu dávaly takový šmrnc, zpívaly vtom i holky, a na závěr toho refrainu tomu ta solová
kytara dělala takové dozvuky v podobě kudrlinek a do toho klapali ty varhánky, kterými to vlastně šlo
na konci do ztracena.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 3. 2016, 12:40:01

Kurňa, a samozřejmě jsem zapomněl na text. Foneticky v češtině, se ozývalo něco, jako džů-lik
džů-lik on the Ca-na-da. Džů-lik džů-lik on the ...?.. ( neznámé slovo)

A také to mohlo být džů-laik. Z toho vylývá, že se buď zpívalo nejspíš něco ve smyslu: You like,
you like , nebo July July ( tedy máš rád, nebo červenec) Slovo Canada jsem tam slyšel, ale ta
angličtina... kolikrát jsem slyšel hrozné nesmysly, když jsem se později trochu učil a začal poznávat
i texty.

Třeba Status Quo- Rock and roll over the world. Tam se zpívá I like it, I like it ( aj laikit, aj laikit)
dle textu a já dlouhá léta slyšel foneticky laigina, laigina .... la-la-la-laigy. la-la-la-laigy ... we go
etc.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 23. 2. 2016, 18:58:34

Mám takovou otázku, která sice s Laxikem nesouvisí, ale buď to bude pro někoho novinka, nebo už máte
zkušenost.

Existují prográmky, či weby, kde přes mikrofon zapískáte ( apod.) nějakou melodii a má vám to pomoci
najít skladbu. Zkoušel jsem slavný Midomi i ještě něco jiného a vůbec nic mi to nenašlo. Máte někdo
nějakou pozitivní zkušenost, jak se třeba píše v 5 let starých recenzích ? Zvuk z mikráku mi to
přehraje, ale prostě to vůbec nic nedá nikdy do placu. Samozřejmě, že nemám důvod, se registrovat.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 24. 2. 2016, 15:09:39

Shazam (pod Windows 10 )
https://www.microsoft.com/cs-cz/store/apps/shazam/9wzdncrfj0qq
SoundHound ( Android, Windows )
https://www.microsoft.com/cs-cz/store/apps/soundhound/9wzdncrfj3m2
Musixmatch (IPhone, Android, Win10, Mac)
https://www.microsoft.com/cs-cz/store/apps/musixmatch-lyrics-music-player/9wzdncrfj235
Tunatic
https://www.wildbits.com/tunatic/

„Neznámé vykopávky“ a vzdechy z minulého tisíciletí to nenajde. Známé a profláklé songy z
hitparád, omílané dodnes na rádiích (E. Presley, ABBA, Queen), soudobou taneční R

0 0 Reagovat
Milan Rabas 24. 2. 2016, 15:12:54

oseklo mi to příspěvek...

Další možnost je nahrát „neznámou“ skladbu do Soundcloudu a nechat „komunitu z celého světa“
pátrat. A pak si jen přečíst komentáře...
https://soundcloud.com/groups/identify-tracks
PS: „Donutil“ jsi mne přečíst si životopis a skouknout fotky Bennyho Browna od jeho éry Vietnamu, NSR
/ Frankfurt a. M. , po Laxík a internetová rádia.
Zdar v pátrání

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 26. 2. 2016, 17:15:35

No, jen Ti chci Milane poděkovat, ale vzhledem k mé technické výbavě, se nikde nechytám. Tak já si
někdy toho Benny Browna na večer občas aspoň kousek poslechnu a potěší to. Když se to jo povede, tak
kromě nostalgického hlasu slavného moderátora tam znějí někdy prima bluesy. Je to vše o momentální
náladě. Ahoj.

0 0 Reagovat
Miťo 10. 2. 2016, 10:36:21

Ahojte chalani.
Hurá už to mam našiel som to na linku čo poslal Stanley.
Je to skupina Merlin skladba sa volá LET MY PUT MY SPELL ON YOU.
ĎakujemVám za pomoc boli ste supeeeer.
Bývalý poslucháč Radia Luxembourgh Jaromír Jochymek /Miťo/

0 0 Reagovat
MIlan Rabas 11. 2. 2016, 01:27:52

Ahoj Miťo, nemáš zač, stejně sis to nakonec našel sám. Si zrovna pouštím skladbu. Chraplák dobrej.
Merlin jsem dodnes neznal a na rockových (dvou) FM rádiích, který občas poslouchám, jsem to neslyšel.
Doufám, žes tu nebyl naposled a někdy napíšeš.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 10. 2. 2016, 18:13:14

To je fajn, že jsi to našel, a že ti to pomohlo. Já ten web zrovna včera našel a je fakt super. Retro i
současná lucemburská hitparáda po týdnech. Jen to kopíruju hned do youtube.

Pořád hledám tu písničku ,,Džůlik on the Canada" , co se hrála na začátku března, nebo dubna
80 prakticky v těsném závěsu za Police - So lonely . Teď tam mám TOP 75 po týdnech, vše od ledna do
konce dubna jsem otestoval, ale nic. Našel jsem však řadu věcí, které jsem přes 30 let neslyšel:

The jam-Going undeground , The Undertones- My perfect cousin, Secret Affair air- My world promo video, The
Ramones- Baby I love you, The Joe Jackson Band- It's different for girl a konečně jsem si obnovil další
pecku Jane-Jefferson Starship.

Zas mě to baví :-). dávno tomu, když jsem zase slyšel Stiff little Fingers-At the edge, Squeeze-Another
nail in my heart, B.A.Robertson- Bang bang , Vapors.... To by se člověk upsal :-)))

0 0 Reagovat
Barton 2. 3. 2016, 20:15:18

Nebyly to náhodu skupina Pilot a jejich Canada?

0 0 Reagovat
Miťo 10. 2. 2016, 10:07:13

Pre Milana a Stanleyho

Spieval to určite muž.

0 0 Reagovat
Miťo 10. 2. 2016, 10:04:00

Čau Milane a Stanley kukal som všetko ale Slade,Sweet,Nazareth,Bachman to určite nie sú a ani ´další
známi Glamaci z tej doby to všetko poznám skoro do detailov.
Pieseň je v takom miernejšom tempe ale nie jeto slaďák.
Najlepšie by bolo dostať sa do archivu hitparády 208 z roku 1974 ale to som zaťial nenašiel a asi ani
nenájdem.
Chalani ďakujem dúfam že budeme úspešní.

0 0 Reagovat
Miťo 9. 2. 2016, 05:37:30

Pre Milana Rabase.
Ďakujem za odpoveď ale Ja som to už hladal asi na všetkom a nenašiel som nič.Nebolo to disco ale taký
pop až možno glam rock ale nič zo známych skupín.Spievalo sa tam myslím že Spelow new.
Bolo to v hitparade 208 v týždni od 7.3. do 10.3.1974 a začínala tou pesničkou každá hodina po 20.00
hodine až do 4.00 ráno.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 9. 2. 2016, 16:51:00

A koukal jsi na toto: https://popchartfreak.wordpress.com/category/1973-weekly-charts/

Já bych to typoval na Slade a skladbu CUM ON FEEL THE NOIZE

Na Laxiku bylo zvykem začínat každou hodinu nejlepším hitem hitparády, čili No.1 .

0 0 Reagovat
Milan Rabas 9. 2. 2016, 18:26:40

Stanley1440, Slade to asi nebude. Kralovali sice s uvedeným hitem 4 týdny na UK hitparádě v singlech, ale
zase nesedí rok 1974, kdy začátkem března / marec ´74 , obsadili žebříček Paper Lace - Billy Don't
Be A Hero. Na záda jim dejchali The Hollies / The Air That I Breathe a v hitparádách se začali umisťovat
Bachmani ( BTO ). Ale nevystoupali na No.1. "Slejdy" hrají rockový rádia. Kord z LP Slayed nebo
Sladest.

Miťo, dej do placu, prosím, ještě nějakou nápovědu. Zpívala baba či chlap ? Něco sborovýho?
Normálně mě začalo to "hrabání" v zdigitalizovaných singlech bavit. Fakt.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 5. 2. 2016, 15:04:33

Pro Stanley1440
Nemáš zač. Taky jsem si s nedávno objevenými "historickými" žebříčky chvilku hrál a
poslouchal. Souhlasím, na rozpoznání 30sec ukázka stačí. V nejlepším to stejně típnou... Přesto
jsem si některé hity přehrál celé a zděšení. Nevěřícně kroutím hlavou, jak se některé skladby
před 40ti lety vyškrabaly až na 1. místo. Zřejmě atraktivní kostýmy, overaly, image, pořádné fotky
v těsných kalhotách, hudební časpisy... prostě na co holky letěly. To samozřejmě neplatí o Suzi
Quattro. Snad jasný.

Glamm legenda Sweet je dnes už bohužel vypelíchaný králík. Popravdě, ani si nechci kazit dojem z
produkce let 70´. Skladby sice i dnes k poznání, ale Brian Connolly mi za mikrofonem chybí. Dodnes ho
nikdo nebyl schopen uspokojivě nahradit.
Sweet Andy Scott budou mít letos nějaké koncerty. Vzdálenější destinace neuvádím. Jen co je v
rozumném dosahu, kdyby někdo chtěl zajet.
3. June 2016,Wasserschloss Klaffenbach, Chemnitz, Germany
2. June 2016, Airport Obertraubling, Regensburg, Germany
1. 04. 2016, Dreilanderhalle, Passau, Germany

Hodně jsem od doby The Sweet / glammrocku ohroubnul. Uchu dopřávám hardrock, heavy metal, ale nepohrdnu
ani pěveckými pokusy G. Gunčíkový, bohužel zatím vydělává na živobytí v komerčním projektu Trans
Siberian Orch. ( neplést se známou magistrálou okolo Bajkalu hi ). Trooper od Iron Maiden se jí povedl.
Havaii jí prospěla.

Kdo si pamatuje na skvělého Vinniho Appice nebo kytaristu Viviana Campbella z Dio nebo Def Leppard, tak
"vzorek" a volume víc doprava.

https://www.youtube.com/watch?v=P8t-9o-jyrI
https://www.youtube.com/watch?v=jK44adkLgDs

Rád si příspěvky / vzpomínky čtu, tak bando něco pište.

0 0 Reagovat
Miťo 2. 2. 2016, 13:53:13

Laxík som počúval na tranzistore Meridian v rokoch1972-78.Bolo to niečo úžasné čakať na 20 hodinu
kedy sa rozozvučala hitparáda a veľa krat som ju počúval až do konca do 04 hodiny ráno a potom si
predstavte ako to bolo v skole na gymnaziu ktoré som navštevoval 1974-78.
Prosím Vás neviete niekto interpreta,skupinu a názov skladby ktorou sa začínalo každú hodinu večerné
vysielanie od 20hod do 04hod v dobe 7-10.3.1974.Boli sme práve na finále svetového pohára v alpskom
lyžovaní vo Vysokých Tatrách.Tú pesničku som odvtedy už nikdy nepočul a bola úžasná.
Ďakujem Miťo.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 4. 2. 2016, 02:18:22

Hmm, předešlý odkaz nefunguje, tak holt ručně zadat den, měsíc, rok

http://www.officialcharts.com/charts/uk-top-40-singles-chart/

0 0 Reagovat
Milan Rabas 4. 2. 2016, 02:12:06

Ahoj Miťo, pouštím si co se tak hrálo v marci 1974 ( UK TOP-40 Chart ), ale popis cos dal, se bude hodit
na více skladeb...
Zkus se na dobový žebříček "kouknout" a skladby vytřídit přes Youtube. Případně víc
popiš, cos tehdy v noci slyšel. Disco?

http://www.officialcharts.com/charts/uk-top-40-singles-chart/19740303/750140/

Díky žebříčku jsem si zavzpomínal na skladbu Dance With The Devil, kterou hráli / převzali
Kardinálové (Petra Černocká) a nemůžu samozřejmě vynechat Sweet / Teenage Rampage.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 4. 2. 2016, 17:44:25

Milane, díky za odkaz. Jsou tam u toho i hudební ukázky, tak jdu zkoumat. Kdysi jsem viděl takto podobně
zpracovanou s ukázkami švýcarskou hitparádu.
Bohužel, není to tak dávno, co jsem někde četl, že velká glamrocková legenda a moji oblíbenci The
Sweet měli poslední koncert.

Jinak teď občas poslouchám toho Benny Browna a je to paráda. Teď jsem našel den starý playlist ze
včerejška, kdy jsem stihl poslední čtvrthodinku : https://www.100komma7.lu/playlist/2016-02-03?tab=3

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 26. 1. 2016, 19:39:58

Posloucháte někdo Benny Browna na Rádiu 100.7 Luxembourg? Sice je to jen hodinka ( 18.35-19.30 CET), ale
fakt paráda, když člověk může ještě stále v reálu i po 25 letech slyšet typický hlas moderátora
ze starého Laxika a zajímavé rock and rollové, blůesové a další věci.

0 0 Reagovat
Milan8 22. 1. 2016, 09:32:01

Ja som začal počúvať Laxík v roku 1962, ako 9 ročný. Bolo to po návrate o 13 rokov staršieho brata z
vojny, kde sa to naučil počúvať on a neskôr si kúpil aj SonetDuo. Rádio bolo Tesla Simfonic s 5 m
anténou a neskôr som skúšal okolo polnoci aj nahrávanie na magič, čo však technicky bolo biedne,
obsahovo bohaté. :-)

0 0 Reagovat
Karel Polanka 10. 1. 2016, 18:34:34

Rádio Luxembourg jsem začal poslouchat na středních vlnách na starém prvorepublikovém rozhlasovém
přijímači Telefunken v roce 1956, když mi bylo 10 let a při večerním ladění jsem přišel na stanici,
kde hrála moderení a rocková hudba, což na českých stanicích nebylo. Protože jsem chodil na piáno
měl jsem k hudbě jistý vztah a toto rádio mi dávalo impulzy na preludování oblíbených písní na
piánu. Protože jem v té době neuměl anglicky a při poslechu komentátora jsem zaslechl Polanka (Paul
Anka ), tak jsem si vsugeroval, že tam zpívá někdo s mým jménem. Až později jsem se dozvěděl, že je
to Paul Anka. slavný kanadský zpěvák. Od té doby jsem měl přezdívku Pol Anka.

0 0 Reagovat
David Macků 5. 1. 2016, 14:19:33

Radio Luxembourg jsem začal poslouchat na středních vlnách 1440 kHz v r. 1976 a poprvé, jednou na podzim
mezi 19.00 - 19.30, jsem tam slyšel tehdy nový singl Queen Somebody To Love. Vysílání začínalo večer v
7, kdy pouštěli z Bruselu hitparádu a kolem 19.15 četli krátké dopisy lidí, kteří si chtějí
dopisovat a spelovali jejich adresy. Od té doby to umím jak když bičem mrská. Následovala půlhodinka
italsky, kdy se jen mluvilo, bez hudby, a od 20.00 vysílal Luxembourg primárně pro Británii. Nikdy jsem to
neposlouchal až do konce, ale vždy to končilo někdy nad ránem. Perfektní, u nás, myšleno v tehdejším
čs. vysílání, zatím neznámé, ale super písničky, na komentářích moderátorů se dalo učit
anglicky, bylo to totiž jediné vysílání svého druhu, které se u nás dalo chytit. Jasně, střední
vlny nebyly kvalitní, občas se to ztrácelo, šumělo to a někdy i zcela zmizelo, ale v tom bylo to kouzlo
- slyšet cosi zpoza železné opony a být aspoň takto se světem, na který jsem díky Radio Luxembourg
pohlížel tehdy hodně naivně ;-)

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 1. 2016, 19:55:33

Nevím proč, ale já tady ty komentáře musím občas rozdělit, protože je systém Laxika nevezme. Asi
jsou někdy moc dlouhé.

Občas to tady kontroluji a myslím, že nastal čas, abych se asi zase zapojil. Na úvod mám jednu
senzační zprávu, která udělá snad někomu radost, ale vezmu to popořádku.

Milan tady před chvílí psal o tom, jak Luxembourg skončil na 1440 KHz a odešel na satelit, kde upadl
defakto v zapomění. Já bych na to navázal. Od roku 2005 bylo možno několik let poslouchat anglické
vysílání rádia Luxembourg na internetu. Střídalo se tam několik moderátorů, z nichž hlavní hvězdou
byl Benny Brown, který jako jediný ještě zažil tu dobu vysílání na SV. Bylo to už takové docela
normální oldies rádio, kde už chyběly ty známé jingly a ani nevím, kdy to tam skončilo. Zůstala jen
webová adresa, která se proměnila v další fan web Laxíka.... www.radioluxembourg.co.uk .

Benny Brown, se později objevil na stanici Rádio Letzebuerg ( také poslech po interenetu), kde měl ve
všední dny od 20 do 23 hodin svůj pořad, který skončil 15.7.2015 . Asi před hodinou jsem pátral po
internetu a zjistil jsem, že se v září přestěhoval na další webové rádio. To se jmenuje Radio 100.7
a je to další lucemburská stanice. Má tam v pracovní dny od 18.35 do 19.30 svůj pořad. když jsem to
dočetl, tak akorát zbývalo 20 minut do začátku vysílání. Ano, je to ověřeno poslechem. Poslouchal
jsem to skoro 30 minut a hned to sem jdu za čerstva napsat :-) Vlastně mi komentářObčas to tady
kontroluji a myslím, že nastal čas, abych se asi zase zapojil. Na úvod mám jednu senzační zprávu,
která udělá snad někomu radost, ale vezmu to popořádku.

Milan tady před chvílí psal o tom, jak Luxembourg skončil na 1440 KHz a odešel na satelit, kde upadl
defakto v zapomění. Já bych na to navázal. Od roku 2005 bylo možno několik let poslouchat anglické
vysílání rádia Luxembourg na internetu. Střídalo se tam několik moderátorů, z nichž hlavní hvězdou
byl Benny Brown, který jako jediný ještě zažil tu dobu vysílání na SV. Bylo to už takové docela
normální oldies rádio, kde už chyběly ty známé jingly a ani nevím, kdy to tam skončilo. Zůstala jen
webová adresa, která se proměnila v další fan web Laxíka.... www.radioluxembourg.co.uk .

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 6. 1. 2016, 19:57:36

Benny Brown, se později objevil na stanici Rádio Letzebuerg ( také poslech po interenetu), kde měl ve
všední dny od 20 do 23 hodin svůj pořad, který skončil 15.7.2015 . Asi před hodinou jsem pátral po
internetu a zjistil jsem, že se v září přestěhoval na další webové rádio. To se jmenuje Radio 100.7
a je to další lucemburská stanice. Má tam v pracovní dny od 18.35 do 19.30 svůj pořad. když jsem to
dočetl, tak akorát zbývalo 20 minut do začátku vysílání. Ano, je to ověřeno poslechem. Poslouchal
jsem to skoro 30 minut a hned to sem jdu za čerstva napsat :-) Vlastně mi komentář Milana připomněl, že
jsem chtěl zjistit, kam se ten Brown ztratil :-)) No, škoda té stanice. Bylo by fajn, kdyby nám
pamětníkům hrála ty hity, co se nehrají. Je super, když slyšíte písničku ze 70. či 80. let, která
se nehraje a vy si uvědomíte, že jste to tenkrát slyšeli.

Davide, Tvůj příspěvek mě potěšil, protože jsem Laxik začal poslouchat jen o 3 roky dříve, než ty
a popsal jsi to krásně. Když si chtěl tenkrát někdo dopisovat do světa a měnit pohledy, tak nebyl
problém odchytit v kempu cizince, nebo i v hospodě, či právě díky Laxiku. Dnes v době netu je to trochu
úsměvné, ale mělo to všechno něco do sebe. Na rozdíl od Tebe jsem to tedy několikrát vydržel do té
čtvrté hodiny ranní, kdy to asi na hodinku končilo lucemburskou státní hymnou, ale to je úplně jedno

0 0 Reagovat
6. 1. 2016, 19:58:09

To vysílání od 19 hodin jsem měl také v oblibě a říkalo se tomu tuším Holandský servis. Soudím
podle toho, že na nějakém webu byly ke stažení asi tři takové půlhodinky z roku snad 1975,1977,1980 ?)
a psalo se u toho Dutch service. Většinou se dnes najde na webu už jen historie a tu a tam anglické
jingly, ale jeden chlápek z Litvy měl kdysi web, kde se dali z historického vysílání Laxika stáhnout
hodiny vysílání. Bohužel, dnes už ty stránky snad ani neexistují. To by fakt byla zajímavá stanice,
kdyby se na ni dávalo to, co se tenkrát hrálo a co se už skoro neslyší. Nebo, kdyby se někde našli ty
záznamy ( pokud jsou), kde bychom znovu mohli slyšet původní ( někteří už nežijí) moderátory a
muziku. Ale, kdoví, zda by na to byl vůbec čas to aspoň občas poslouchat.I když, kdo chce, tak si aspoň
občas čas najde na to, na co chce :-). A dnes už jsou i ty podcasty, kdy si člověk může pustit něco (
záznam) v danou dobu, která mu vyhovuje. Já to ještě nezkoušel a pocit, že je něco live, má také
něco do sebe.

0 0 Reagovat
Václav 1. 1. 2016, 20:56:50

Jenom dotaz,proč toto rádio zaniklo,já chápu,že máme internet a další vymoženosti,ale proč
rušit,co mělo úspěch?

0 0 Reagovat
milan Rabas 3. 1. 2016, 00:42:56

Ještě jednou zajímavé info (r. 2011)

... Přesto ještě v roce 1989 začalo na dlouhé vlně 252 kHz s výkonem 600 kW vysílat z Irska rádio
Atlantic 252 ve společném vlastnictví RTL Group a irské společnosti Raidió Teilifís Éireann. Bylo
podobně jako Luxembourg určené pro irský a britský trh. Francouzské vysílání RTL už dřív dlouhou
vlnu 252 kHz opustilo a přesunulo se na síť VKV. Dva pro vysílání nákladné dlouhovlnné a
středovlnné vysílače na AM, Radio Luxembourg a Atlantic 252, si tak kradly posluchače. A co bylo pro
vlastnící společnost RTL Group nejdůležitější, komerčnímu Radiu Luxembourg takhle ubývali
inzerenti. Proto byl 30. prosince 1991 středovlnný vysílač na frekvenci 1440 MHz vypnut. Německá mutace
vysílaná na téže frekvenci skončila taky. Vysílání ještě nějaký čas pokračovalo ze satelitu
Astra na radiokanálu televize Sky TV.
Ale ani satelitních posluchačů nebylo dost, navíc takhle už nešlo rádio poslouchat večer v postýlce
pod polštářem, protože pro satelitní přijímání musíte mít „lavór“ za oknem nebo na střeše. A
tak posluchačů ubylo ještě víc. Proto v roce 1992 anglické vysílání Radia Luxembourg umlklo.
Z obchodů nejen u nás postupně skoro zmizely dlouhovlnné a krátkovlnné přijímače. V rozsazích
zůstaly jen VKV a někdy ještě střední vlny...

http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Radio-Luxembourg-vzdechy-po-legende~09~cerven~2011/

0 0 Reagovat
Milan Rabas 3. 1. 2016, 00:30:46

... V roce 1989 pak stanice začala vysílat ve stereu přes družici Astra. 24 hodin denně tak mohla být
slyšet v celé Evropě. Program byl v angličtině. Majitelé stanice se ale víc věnovali jinému projektu
a to stanici Atlantic 252. 30. prosince 1990 tak legendární Radio Luxembourg zaniklo. Už několik měsíců
před tím najala firma CLT (majitel rádia) německou poradenskou společnost BCI, aby navrhla optimalizaci
programu.
Novým šéfem programu se stal Arno Müller, který si udělal jméno jako šéf vysílání v Radiu Gong.
Už tam se pokoušel zavádět v Německu koncepty vyzkoušené v USA.
Pro legendární Luxembourg to ale znamenalo konec. Jako pozůstatek po něm zůstala televize RTL...

Celý článek tady z roku 2006
http://www.radiotv.cz/p_radio/r_obecne/radiotv-predstavuje-radio-luxembourg/

S příchodem satelitů, dostupností receiverů, různě pašovaných Amstradů, skoro CD kvalita (FM) oproti
nočnímu škvrkání na středních vlnách v AM modulaci, stereo.

V roce 2016 už dva příspěvky. Kdo další ?

0 0 Reagovat
Vlastimil Jirkovský 28. 11. 2015, 18:34:00

Radio "Laxmberk" jsem poslouchal někdy v letech 1963-1966 na tranzistoráku Tesla, kterému jsme
říkali nevím už proč "Cihla". Poslouchat se dalo až někdy po 19 hodině na střední vlně
kolem 200m. Už odpoledne jsem se nemohl dočkat až se zlepší příjmové podmínky a Laxík se vynoří
ze šumu. Protože jsem byl v té době ještě nezletilý, bral jsem si tajně rádio do postele a poslouchal
jsem pod peřinou. Během večera se příjem zlepšoval, ubývalo fejdinků a vzpomínám, že jsem vydržel
poslouchat do půl desáté, někdy do deseti, než mně přemohl spánek. Ráno cestou do školy jsem pak s
kamarády rozebírali, jaké nové písničky jsme slyšeli. Zkrátka: dodnes na Laxík vzpomínám a musím
přiznat, že mně jeho poslech velice ovlivnil v mém vztahu k hudbě. Škoda,že nelze vrátit čas.......

0 0 Reagovat
kokun 21. 11. 2015, 18:07:45

Laxík jsme poslouchali v době studií na stř. škole (SPŠE-lektrotechnická ve Frenštátě p.R.) v letech
1962-6.
Už v prváku jsme si (ještě se dvěma kolegy ze Zlína, tehdejšího Gottwaldova) postavili pětilampový
superhet "MÍR", v rámci soutěže STTM (Soutěž technické tvořivosti mládeže - zaměřená na
technickou zdatnost). Všichni tři jsme radio úspěšně dokončili.
Bydleli jsme však na intru školy, kde se nesměly radia používat. Tak jsme je měli zavřené v nočních
stolcích a používali "načerno".
Poslouchali jsme už v odpoledních hodinách, ale hlavně večer. Jak na SW, tak i na MW (tuším se na MW
vysílalo po 17. hodině).
I přes "fading" (úniky - kolísání signálu) jsme hltali nejen The Beatles, ale vůbec vše, co
na Laxíku "chodilo".
Někdy jsme byli i "načapáni" a radio na nějaký čas zabaveno :-(((
Rád na tu dobu vzpomínám.

Později (po vojně) jsem už spíše poslouchal rakouské radio Ö3.
Teď už ale jdu sledovat "El Clasico" :-)))

0 0 Reagovat
Milan Rabas 9. 11. 2015, 19:23:03

Pro Stanley 1440
Formel Eins bylo jakési zmodernizované pokračování již okoukaného a přestárlého pořadu Disco s
Iljou Richterem. Okolo roku 1977 jsem se na Disco už příliš nedíval. Když Ilju vidím dnes ze záznamu,
také často reprízováno na satelitu, víc by padl jako zprávař vedle J. Železného z ČT, než
"moderní" diskžokej.

Formuli moderoval Peter Illmann, oblečen již víc teenagerovsky. Formule byly už klipy bez skečí a
kostýmů, které mi tak vadily v Discu. Jednou za rok všechny hity zabalil do pořadu Peter’s Pop-Show.
F1 znělka / intro s kresleným růžovým Cadillac po nadzemní komunikaci do esíčka. Auto se zrovna
důsledně nedrželo předepsané dělící přerušované čáry. Hi.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 10. 11. 2015, 17:52:37

Já se jen ptám, protože jsem byl v západních Čechách také nucený dva roky bydlet :-))). To se hrál
Robin Gibb-Julie, Rod Steward- Baby Jane, Nena- Kino, 99 Luftbalons, Trio-Da,da,da, Bum Bum, ZZ-Top, nebo
Police, jak v tom klipu ten Sting v modrém kouři ždímá tu basu :-)). To víš, že jsme čuměli, ale
chlapci z východu už vyprávěli o Saxonu, či Judas Priest, což jsem viděl až později.

Člověče, pátrám po jedné písničce ze začátku března 1980 z rádia Luxembourg a ještě jsem ji v
žádné nabídce na youtube za posledních 5 let nenašel. Zrovna tam hráli tou dobou písně I don't like
Mondays, Robertson-Bang,bang, Police- název bych musel hledat, ale kvílí mu tam ta solice a tu co hledám,
kde se v refrénu zpívá něco, jako You like, you like on the Canada, ale fakt to nemůžu najít.
Podobná věc se mi stala, ale i v domácích vodách. Byl jsem někdy v roce 1987 na Bacilech a Neckářovi,
a v jedné písni se zpívalo: Když je nám 10 roků, zdá se nám, že se náš svět nezmění. A refrén
byl: Svět jde dál a dál. Zadával jsem ten text, prolezl vaškovu diskografii a stejně jsem nic na netu
nenašel.
Zmiňuješ tu Ulici a Olympik. Také jsem na tom byl. To byla ta doba, kdy někdy člověk přišel k
lístkům ani nevěděl jak. Dnes je to také, ale v užších kruzích.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 11. 11. 2015, 00:40:42

Stanley 1440
S Judas Priest jsem se „seznámil“ v nemocnici od ležáků vojáků. Padaly názvy jako Rocka Rolla,
British Steel a já nevěděl. Tohle jsem z RL zrovna neslyšel. A netrvalo dlouho, Větrník, station Vltava,
pustili Steel. Ucho na repráku, složenej za pavilonem s rádiem Sokol 308 made in východ u ucha.
Neskutečný zážitek, vysílač Cukrák, východní norma VKV, QTH Slapy, voj. rehabilitační
středisko.... Nikde žádný ZVP na blízku, klid. Od té doby jsem musel mít vše, kde Rob Halford jen
kýchnul a zavřískal. To platí dodnes... Jaká radost, když jsem z prog. ZDF kdysi vyčetl: Extra Heavy
Metal Night, Dortmund, Westfalenhalle, únor 1984, což jsem už byl dostatečně dlouho v „civilu“ abych
dobastlil a naladil druhý mezifrekvenční kanál FM zvuk doprovodu systému PAL a natáčel ve stereu.
Ideologická náplň: Iron Maiden, Scorpions, J. Priest, Def Leppard, Ozzy, Quiet Riot, švýcarský Krokus a
MSG.

Nena s balonkama. Německý odvážný pop a new wave mne zas příliš neoslovovalo. Nena stále pohledná,
hodně make up, nedávno vybírala děti v hudebním pořadu, koncertuje. Občas poslechnu duety / remixy s
Kim Wilde Anyplace, Anywhere, Anytime, z produkce Kim třeba You Keep Me Hangin_ On. Vím o sháňce po
neznámé písničce Lax už z jiného fóra, ale bohužel, nevím. Musel bych zaslechnout. Pokud to byl
střední proud, měl bych potíže. Hardrock a heavy mě dostalo. Asi už nadosmrti.
Snad mě admin nezabije, ehm nekrouhne.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 12. 11. 2015, 19:07:36

Já myslím, že jsme se tu všichni dozvěděli něco zajímavého, a když čtu, kdo údajně a proč
založil tyto stránky, tak musí být snad také spokojení.
Jak to bylo? (Reidiou laxnberg, džo-dý-ej-hátsfr-strýt) London W 1 Y8BA :-)))) ?

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 11. 2015, 12:05:31

Pánové, admin se tetelí radostí, jak diskuse žije, jen tak dál!

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 13. 11. 2015, 17:16:38

Tak, na jednu věc bych se ještě snad rád zeptal někoho, kdo zná odpověď. Jako posluchač jsem si
všiml, že zhruba od 20 hodin našeho času do nějakých 22 hodin byla ta angličtina taková ta evropská a
po 22. hodině to mělo takový ten americký přízvuk ( to i lajk pozná). Přitom je mi známo, že pro
mezikontinentální šíření je určeno především pásmo KV, a když pominu rozdílný krok na SV pro
Evropu i USA ( 9 KHz a 10 KHz) a různá rušení, tak SV jsou už jen pro lovce DX s pořádnou dávkou
metrů drátu. Krom toho vysílal Laxik ještě myslím zrovna na těch 6095 KHz ( dnes KBC), ale skoro snad
celých 24 hodin německy ( četl jsem na netu i o brzkém ranním náboženském vysílání před naší
pátou hodinou v našem jazyce), takže zřejmě nebylo jeho vysílání určeno někam do vzdáleného
zámoří. Maximálně jej mohli poslouchat američtí vojáci v Německu. Tolik ohledně toho přízvuku po
22. hodině, který tak nějak převládal až do těch 4 hodin ráno, kdy zazněla Lucemburská státní
hymna a přišla pauza.
Že by to bylo nějak ve spojitosti s dodávkou hitparád z druhé strany Atlantiku ?

0 0 Reagovat
Milan Rabas 9. 11. 2015, 19:15:04

Pro Stanley 1440
"Tento příspěvek mě tak nějak z mnoha důvodů potěšil..."
Díky, to bude asi věkem a vkusem. Podobné ročníky ? Poctivý Rock Palast z Grugahalle v Essenu s
dnešními přenosy "Rockpalastů" via Astra má už jen společné jen neonové logo.
Klubová záležitost a dost neznámé skupiny. Tedy pro mne. Prakticky všechna vystoupení tehdejších RP
kapel (dnes v síních slávy) jsou naštěstí v různé kvalitě na youtube k dohledání. Ale atmosféra je
samozřejmě po desetiletích jiná. Spíš jako vzpomínky na časy, kdy Olympic v ČSSR skládal Ulici, lidi
vyprdlí ze zvuků Moog syntezátoru, a na ARD duněly neskutečné rify jižanského rocku třech chlapíků
( ZZ-Top). Po skouknutí fotek jsem se zhrozil, jak je hala v Essenu "maličká". Zato slavná, už
od roku 1958 hostila hvězdy ( Bill Haley and His Comets ). V TV vypadala mohutněji. Asi dobré objektivy.
Přesto se vešlo úctyhodných 10.000. Olympic jsem vzal jen jako příměr, písničky z Ulice, Laboratoře
poslouchám i dnes. Zřejmě jejich nejslavnější období. Však z něj převážnou část hrají po
sokolovnách dodnes.
Musím vzpomenout na Arakain s Alešem Brichtou, aby mu to nebylo líto. Zůstalo za ním kus dobré práce na
poli českého heavymetalu.

Ano, SW správná připomínka. Hodně jsem ladil po "krátkých" vlnách , tedy Short Wave, kde
bylo neskutečně stanic, tak se mi to do příspěvku o Laxíku, Svobodce RFE, BBC atd., připletlo..
Ještě mám na tuneru přepínač s laděním po 10KHz nebo 9KHz. Ale střední vlny už neposlouchám a
rámovou anténku definitivně odpojil.

0 0 Reagovat
Petr 10. 11. 2015, 11:06:32

Jak píše Milan - "podobné ročníky" - to beru jako samozřejmost, kdo jiný by dnes Laxík
pamatoval v jeho plné kráse a síle :-)
No, já díky svému radioamatérskému hobby nejsem v příjmu kdekoliv na pásmech omezen. Když se tak nad
tím zamyslím, já už vlastně FM rádia vůbec neposlouchám - není totiž co... Už i ten Beat je
přeplněn komercí a skoro neposlouchatelný :-( A jaký mám dnes největší problém? Sehnat do auta
rádio, které má i AM tuner s pásmem SW, abych sebou pořád netahal svůj transceiver, který to samosebou
umí :-)

0 0 Reagovat
Milan Rabas 11. 11. 2015, 00:36:11

Petr:
Z nostalgie na komunikačním příjímači EKD101 z NDR poslech vzdálených traťových i lokálních
pípání NDB v mezipásmu mezi LW a MW, později na "moderním" IC706 značky zařízení VOR, GP,
LLZ a markerů v prvním leteckém (VHF), komunikaci pilotů pro utužení frází, angličtiny, včetně 2.
pásma. Také Shanwick Oceanic Control (SSB). Byly doby, kdy mi na 2m klínovecký Emil OK0E nebo céčko
dělaly kulisu, dnes mrtvo, mobily, Skype a z Holic smeťák. Když lítal Žatec s 29, točení do sestup
osy, dotazy na palivo. Tuze stručná komunikace. Také noční přelety B-52 na „humanitární“ pomoc
Srbsku. Dikce, frázování, dialekt, okamžitě k rozeznání, když se hlásily ŘLP před Tachovem.
Co také "lovit", když se vše na pásmech digitalizuje (DAB) a internetová úložiště jsou
hudbou "našeho mládí" doslova narvána. O prodejích CD kompletů ani nemluvě.

0 0 Reagovat
Petr 22. 12. 2015, 20:18:59

Tak je to jasné, podle tvé odpovědi jsme stejná krevní skupina :-)
73! de Petr OK1IN (ex OK1UND)

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 10. 11. 2015, 18:09:48

Teď jsem si všiml, že tu máš také nový komentář. Za našeho mládí byl problém vůbec rockovou
hudbu někde slyšet a byla to spíš vzácnost. Dneska se snažím vyhrabávat spíš zapomenuté popové
věci, co jsem znal právě z Laxika, protože rocku jsem nějak až přesycený, ikdyž. Jinak je
samozřejmě spousta hudby různých žánrů a je zajímavé i slyšet, jak se hraje jinde ve světě. Podle
toho co píšeš, tak jsme malinko kolegové, protože se taky občas ,,hrabu do všeho :-)))".

0 0 Reagovat
Petr 7. 11. 2015, 19:44:06

Nástupce Laxíku - RTL Radio DE stále vysílá na SW ze stejného vysílače v Marnachu na 1440 kHz od
12-19:00, pak se ozve ze stejného vysílače Radio China International... :-)

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 8. 11. 2015, 16:04:40

Dobrej veselej dloubáček :-). Samozřejmě vím. Jen bys tam měl mít napsáno místo SW ... MW.

0 0 Reagovat
Petr 9. 11. 2015, 09:30:47

Správná připomínka - samozřejmě na MW - středních vlnách :-)
Ještě je velmi poslouchatelné radio stejného žánru - MiAmigo na SW - 6005 kHz

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 9. 11. 2015, 17:14:17

Já zase občas nedávno poslouchal na 6095 KHz stanici KBC ( rock and roll), ale ta hraje odpoledne už jen v
neděli ( sobotu zrušili) a kdo má DAB, tak tam je ta Schedule už slušně nabitá, ale to je DAB. Můžeš
kouknout na jejich webovky.

A jak jsem psal, tak třeba na netu na stanici Letzebuerg jsem ještě v létě slyšel poslední ikonu rádia
Luxembourg z vysílání na SV Benny Browna. Teď mám internetové rádio rozbité, tak nevím.

0 0 Reagovat
Petr 10. 11. 2015, 11:00:34

KBC je samozřejmě klasika :-)

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 29. 10. 2015, 18:41:16

Poslouchal jsem Laxik pravidelně i nepravidelně v letech 1973-1991. Nejdříve to bylo nějaké staré
elektronkové rádio, později tranzistorový přijímač. Jak píše níže kolega, tak tady jsem třeba
prvně ráno v 6.30 v německém vysílání slyšel píseň Mama Mia od ABBY, nebo Bohemian Rhapsody od Queen
a později celou řadu písní, které se dnes ani nikde nehrají. Třeba Stiff little Fingers- At the edge,
Squeeze- Another nail in my heart, nebo B.A.Robertson- Bang bang.

Časem jsem zjistil, že Laxik hraje německy ještě na 6 MHz, kde se dá poslouchat jeho souběžné
německé vysílání i přes poledne, hlavně v zimě. Kromě hlavního anglického servisu od 20 do 4 hodin
našeho času jsem velmi rád poslouchal ještě holandské vysílání od 19.00 do 19.30, které bylo v
neděli od 18 do 19 hodin našeho času. Když jste napsali na uvedenou adresu kamsi do Bruselu, tak vás v
19.15 odvysílali, ale to vám dali vědět předem v dopisu. A pak už jste jen čekali, zda si s vámi
nechce někdo dopisovat a měnit pohledy. Takže to nebylo jen o hudbě. Díky tomu vím, že Laxik
poslouchali i na severu Afriky, stejně, jako ve Skandinávii. Je mnoho mnoho skladeb, které již nejsou
nikde slyšet, člověk znal jen melodie, má je v hlavě a je to škoda. Vůbec vše bylo na Laxiku super a
ani nebyla chuť někam jinam přeladit. Ač třeba vedle na Europawelle Saar běžel občas navečer TOP 75.
Dnes je sice možné občas na rádiu Letzebuerg na netu slyšet od 20 do 23 hodin ještě Benny Browna, ale v
době možnosti poslechu etnické, či jakékoliv hudby z jakékoliv části světa je to spíš asi jen
občasné zpestření. Doba je asi někde jinde. To už není rádio se starými oblíbenými jingly a i
zapomenutými hity.

0 0 Reagovat
Hubert.herich 28. 10. 2015, 21:47:00

Ještě k těm přijímačům.Pořady na KV jsem poslouchal na starém německém rádiu SABA,které měla
moje babička.Tam byl obrovský rozsah od 11m po známé pásmo 49m.Tam jsem se v hledání stanic
vyřádil.Babička pořád poslouchala Vídeň na střed.vlnách.A od té doby konce 50.let jsem měl možnost
poslouchat hlavně ráno,než jsem šel do školy,velkou část světové pop.music.A tak kromě německych
hitů v podání Freddy Quina a pod.jsem dobře znal produkci např.Hollies,Beach Boys a pod.Bylo to tam jako
zpestření,ale pořád něco.A v 11.pravidelný pořad Rhytmus in 11,hlavně taneční muzika,ale se
zařazováním rockových kapel.Ten Laxík bylo možmo lépe chytit až se setměním.

0 0 Reagovat
dandyczech 27. 10. 2015, 22:31:30

RL jsem poslouchal v letech 72-79 nejdříve na čs. lampovém přijímači Tesla 522 RONDO, pak jsme přešli
na DeDeRonskou výrobu - Transstereo / v té době výborný kus /. Z muziky do dnes slyším ELO, Albert
Hammond, Carly Simon -You´re so Vain, Nazareth a mnoho dalších. V té době fantazie, díky.

0 0 Reagovat
Hubert.herich 27. 10. 2015, 22:07:07

Laxík jsem poslouchal od r.1963 na gramorádiu Poezia.V dpoledních hodinách ale od 15hod.vetšinou
mnichovskou RFE na AM 417m,která nebyla po zprávách většinou rušena až do začátku
normalizace.Protože jsem bydlel(a bydlím) na Opavsku,tak jsem v polovině 70.let začal poslouchat na VKV
polský 3.program.Na přijímači Tesla Soprán.Nebyla to taková porce muziky,jak ze západu,ale pořád
mnohem lepší,než co bylo možno poslouchat u nás.Novinky tam dávali také hned,třeba AC/DC a pod.Hlavně
DJ Vojcziech Mann,polská legenda,uváděl ty nejlepší pořady.Stereo prostě vyřadilo poslech AM.Dále na
KV,i když v horší kvalitě Bayern3 a co bylo možno jakž tak poslouchat,jako madárská sekce RFE.

0 0 Reagovat
mirek z prahy 13 28. 10. 2015, 07:35:35

Zdravím, máte asi na mysli Teslu Poezia vyrobenou v Bratislavě. Ale to byl pouze malý radiopřijímač.
Asi jste měl Teslu 1010 A Dunaj. To mělo přidané gramo k šasí Poezia. Moje sestra s manželem, kteří s
námi bydleli v jedné domácnosti, si k mé radosti koupili zmíněný Dunaj asi 62 roce. Když nebyli doma,
tak jsem si na něm pouštěl Laxík, R.F.E. a jiné stanice. To se ale nelíbilo
impulzivnímu švagříčkovi. Já jsem se s Laxíkem dost nazlobil mojí
máti. Měl bych se o tom tady zmínit v samostatném příspěvku.

0 0 Reagovat
Miloš 27. 10. 2015, 22:05:04

RL jsem pravidelně poslouchal už od poloviny 50. let, kdy j sem chodil na gympl (tenkrát „jedenáctiletá
střední škola“), tedy ve zlaté éře rock’n’rollu. Dělal jsem si i poznámky o hraných hitech a
interpretech, tenkrát bylo RL prakticky jedinou možností poznat i interprety, jakými byli např. Johnnie
Ray, Connie Francis, Duane Eddy, Guy Mitchell, Coasters, Pat Boone, Teddy Bears, Tab Hunter . . . abych
nejmenoval ty úplně nejznámější. S postupem času pochopitelně přicházeli na řadu další. Dokonce
jsem se odvážil do RL napsat si o přehled programů, který mi skutečně poslali na tištěném letáčku.
Ten bohužel dávno nemám, ale pamatuji si, že jsem psal na adresu RL do Londýna, kterou ve vysílání
sdělovali. Poslouchal jsem na přijímači Tesla Romance, který měl velmi slušnou selektivitu, ale kromě
na SV 208 m velice často i na krátkých vlnách (49,26 m). A prakticky denně, večer do pozdních hodin.
S krásným pocitem a vzpomínkou jsem si přečetl i příspěvky dalších posluchačů a mnohokrát děkuji
za zřízení tohoto webu.

0 0 Reagovat
Lubo Celar 27. 10. 2015, 20:45:35

najpprv na Teslackom Dorise, neskôr na Tesla Twist, potom Menuet II, Riga 103 a potom už frčala na tom
Menuete a Rige Osterreich 3

0 0 Reagovat
Bořek Hlaváč 27. 10. 2015, 18:41:01

Velice děkuji za tenhle web. Poslouchal jsem Laxík na radiopřijímačích AKCENT ještě ho mám, později
táta koupil malou Orbitu a také Menuet. Koncem 70 let jsme dostali radio MÁj, které má širokou stupnici
kde se různé stanice nechaly dobře naladit. Mnohokrát a rád vzpomínám na chvíle strávené ne jenom
poslechem Laxíku.

0 0 Reagovat
Milan Rabas 27. 10. 2015, 18:38:00

Hledal jsem, přístup k deskám nebyl, až na učňáku, včetně „přitvrzení“ změny žánru na Deep
Purple, B. Sabbath, Led Zeppelin, Uriah Heep, AC-DC, progresivní Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond,
což se na Laxu příliš nehrálo. Pokud skladby nebyly v žebříčku. Kamarádi pomohli a cívku Scoth mi
na kotoučovém mgf nahráli. Ve stereu. „Sousedí“ z Mnichova, vysílající pro Maďarsko i
Československo se činili, seč mohli, hráli na příní, ale také jen v AM modulaci. Hudební odpoledne na
BBC bylo snad jen 1x za měsíc, kdy pustili ukázky z nových desek. Vyšší kvalita přišla až s
gramodeskama a nezbytná „výzbroj“ typu magnetodyn. přenoska, NC440 s těžkým talířem. Už jsem si
po vyučení vydělával. Výkonný zesilovač ze sítě Tuzex. Reprobedny home made, bassreflex, tlumení
čedič vata, repra z Val. Meziříčí. Po revoluci idylka definitivně končí, éter záplava soukr. FM
rádia, CDčka, českou písničku po revoluci zázrak zaslechnout, pokud to nebyl part z profláknutých
muzikálů J.Ch. Superstar, Kleopatra. Rádia, specializující se dnes na mladou generaci, No Comment.
Štafetu přebraly FM Rádio Beat a Gama, což je pro mou generaci 56 jak stvořené. Hotové vysvobození,
pokud nechci hrát mp3 a desky. Velká škoda, že „Rejdijou Laxnbéérg“ nevysílal z Ochsenkopfu v FM
kvalitě jako už zde zmíňovaný Bayern 3, s legendárními pořady Thomase Gottschalka juniora, kvůli
kterému jsem si postavil rádio se „západní“ normou. Velkou „oporou a vzpruhou“ byly pořady TV
ARD, ZDF. Disco, Hit Quiz, Musikladen a 2x do roka Rockpalast, Rock Pop, což se už natáčet dalo. Přímo
muselo. Litoval jsem lidi ve vnitrozemí o co tehdá přišli. Celý obývák jsem hostil přespolních z
republiky. Přenosy mnohdy končily až nad ránem ( Johny Winter, ZZ-Top, Pati Smith s I. Králem na bass ...
) . Snad projde II. díl spisku
Milan R.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 4. 11. 2015, 17:22:18

Tento příspěvek mě tak nějak z mnoha důvodů potěšil, protože třeba v prvním komentáři hned na
začátku mám skoro pocit, jako kdybych to psal já :-)). Sweet,Slade, Suzi Quatro, začátek Laxiku v
sedmdesátkách. A v těch Varech jsem zrovna předloňské vánoce byl.

Ve vnitrozemí to tak hrozné nebylo. V létě to sice chodilo s minimálními úniky tak až po 21.30, ale v
zimě dost dobré. Vzpomínám, jak jsem se jel podívat v roce 1980 na GP motocyklů do Brna a můj kamarád,
který válel německy, se tam nějak spřátelil s kluky z BRD, nebo česky NSR a celou sobotní noc jsme
prožili u jejich výkonného obrovského tranzistoráku a poslouchali kromě konverzace Laxik. Zhruba od roku
1985, se ve vnitrozemí montovaly společné antény na Poláky a večer tam dávali denně pořad Przebuje
dwujky, kde byly dvě západní písničky a jedna polská. Východní Němci zase měli páteční Stop-rock
( jejich hudbu) a ten Ein Kessel Buntes, nebo San Remo byly také místy koukatelné. V rádiu šel dopoledne
Interprogram, kde ta Suzinka zazpívala třeba v roce 1979 Rock hard apod. On měl snad každý nějakého
toho kamaráda, co měl LP desky s Kiss, nebo ACDC. Hele, nedávalo ZDF tenkrát také hudební pořady
Bananas, nebo Formel 1 ? Rock palast dávají snad dodnes na Astře, ale dnes je neuvěřitelný výběr
hudby všeho žánru z celého světa. Internet. Ach ten pokrok, kde se to jen zastaví ? :-))).

0 0 Reagovat
Milan Rabas 27. 10. 2015, 18:33:29

Se zájmem si čtu příspěvky. Balzám po letech. Rád příspěju. Rádio Luxenbourg jsem začal
poslouchat cca r. 1972 na výběhové elektronkové Bohéma 541A a bylo prvním mostem k mým uším, když
„letěl glam rock“ Sweet, Slade, Suzi Quatro a vyřvávali The Rubettes Sugar Baby Love... Bylo mi 13
let a ve třídě se o kapelách neustále mluvilo. Kord když ti „znalejší s kontakty“ přinesli hud.
čas. Bravo... a zahlédl Noda Holdera, Bryana Connolyho nebo malinkou děvčicu Suzi Q. s baskytarou větší
jak ona. Příjem Lax byl vždy bez rušení ( Z. Čechy ). Žádná venkovní anténa na komíně, jen
vestavěná feritová. Nepříjemné byly úniky ( fading / Ionosféra ). Během písničky mi signál
kolikrát zmiznul a bylo po radosti. Nahrávání nemělo cenu už kvůli modulaci Středních vln. Období
Glena Millera mohu jen závidět starším kolegům posluchačům, tam nedostatky SW asi celkem zanikly.
Milan R. / Karlovy Vary

0 0 Reagovat
Bořek Hlaváč 27. 10. 2015, 18:30:11

0 0 Reagovat
Rosťa Křivánek 27. 10. 2015, 18:17:14

Radio Luxembourg je moje kojná, má chůva i vychovatelka. Jak by řekl Jára Cimrman: "To bylo
tak..." Ještě než jsem se v roce 1959 narodil, slýchal jsem laxík zesilovačem stěny děložní.
Moje maminka byla pravidelná posluchačka. Laxík pro ni ale nebyl jen ukojením touhy po skutečné muzice,
byl pro ni i nezbytností. Už jako tří, čtyř, ba pěti letý jsem se v noci budil, abych načapal mámu
dřepící u přízračně svítící bedny obřího lampového gramorádia, obsluhující pomrkávající a
dojemně hřející magnetofon Sonet Duo. V noci se nahrávalo, nad ránem se textovalo, pak honem do práce,
umořit složenky a zasloužit si razítko v občance, z práce domů, pofackovat mě, a když nebylo zbytí,
přibalit mě k magiči a odvláčet na zkoušku kapely. Co se v noci nahrálo a otextovalo, to se odpoledne
nazkoušelo a večer už se to hrálo!!! Máma měla na svědomí stovky textů a její skvělá kapela Combo
byla v Děčíně naprostým hitem. Máma byla zdejší hvězda, zpívala nejen s Kombem, ale taky s
orchestrem Škodováci, na čajích i plesech. A všude přišly mimořádně k užitku české verze úplně
čerstvých hitů z Radia Luxembourg. A tak se často v děčínské restauraci Pod zámkem tančilo na pecky,
které se ještě v hitparádách svobodného světa ani neohřály. Dodnes si myslím, že můj nevysoký
vzrůst je zavinen tím, že jsem vyrůstal pod barovými pulty a stoličkami. Když jsem odrostl, vytvářel
laxík můj hudební vkus. To už se tu a tam přidal i legendární Větrník , najmě pak noční komplety
desek. Naše generace by se bez laxíku dost těžko mohla hudebně vyvíjet, težko by mohly vznikat spory o
to, zda je tím pravým leaderem světové muziky Rolling Stones, Beatles nebo Pink Floyd. Laxík je svatý
grál, z něhož celé generace dychtivě lokaly životadárnou hudbu navíc s neopakovatelně sladkou
příchutí jisté zapovězenosti a režimní nepatřičnosti. O to krásnější ta hudba byla, nemilována
partajními bařtipány, zbožňována diverzanty u rádií.

0 0 Reagovat
Martin 27. 10. 2015, 14:47:06

Poradil by mi prosím někdo co je to za song v sekci Archiv-jingly 208 na 1:20 (před Thompson Twins)?
Děkuji moc.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 28. 10. 2015, 09:19:57

Nedávno jsem to někde slyšel, ale bohužel.... také bych rád věděl. Zkoušel jsem na youtube zadávat
slovo ,, magic" z refrainu písně, ale neuspěl jsem. Ještě by to možná šlo objevit na švýcarské
hitparádě. Asi před 5 lety jsem objevil hitparádu, která končila písmenem CH a kde se dal po týdnech
nastavit datum od roku 1950, až po současnost. Osmdesátá léta byla prezentována asi 20-25 singly,
současnost asi 30, ale hlavně byla u každé skladby v řádku ukázka. Pokud tedy víš aspoň období, kdy
to letělo, tak by to nemusel být problém dohledat. Já ty skladby na těch stránkách kdysi takto
vyhledával, ale ještě řada věcí, které si z Laxika pamatuji, mám ty melodie v hlavě a nikdy jsem je
od té doby nikdy nikde neslyšel.

0 0 Reagovat
Martin 31. 10. 2015, 19:53:06

Jsou to Foreigner-Urgent.

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 2. 11. 2015, 18:11:13

No super !!! Jak jsi na to přišel ? Já mám dojem, že jsem to nedávno snad slyšel v televizi na
nějakém našem hudebním kanále ( Retro ?), když jsem tak běžel po programech, co kde dávají :-).

Už jsem si to zapsal do sešitu. Tam mám takové skvosty, jako třeba Dave Edmunds-Girl talk ( 1979),
Singing the blues, Sabre dance, Marta and the Muttins- Echo Beach. Prostě, jak se něco hrálo na Laxiku (
rock, pop) a zaujalo mě to, tak jsem si to napsal.

V březnu 1980 tam hláli písničku, znám melodii a už jsem to nikdy nikde neslyšel. Kurňa, a přitom tak
pěkně melodické a tak akorát přitvrzrné ! Slyšel jsem v refrainu slova, jako kdyby zpívali něco o
Kanadě, nebo červenci, protože to foneticky bylo, jako .... džůlajk ( džůlik) on the Ca-na-da. No,
musel bych to napsat asi v notách :-)))). Ale jednou mi pomohl jeden kluk objevit znělku pořadu TOP 75 na
stanici Europawellesaar z roku 1989...... Yes, Our song.

0 0 Reagovat
Martin 2. 11. 2015, 23:25:04

No, dost krkolomně. Původně jsem (podle toho konce co je v archivu) čekal, že to bude nějaká funky
pecka : )) tak jsem hledal na youtube různé výběry 80s funky apod. (během toho našel spoustu bezva
muziky), až jsem narazil na kanál "willtopsmusictv", má tam výběry rozdělené po letech a tam
to objevil. Tak se tím zkus probrat, co víš, třeba tam ten džůlajk bude : )

Znám to taky, jednou jsem tak (někdy v 90. letech) čekal neustále u rádia až zahrají znovu Talk
Talk-Such A Shame, kterou jsem tenkrát neznal a zoufale si ji toužil nahrát na kazeťáku : ))
Jinak, někdo na jiné diskuzi o Laxíku doporučoval R.Caroline. Chvíli jsem ho poslouchal a slyšel tam
jinou dobrou věc, která mi padla do ucha při tom hledání: Deacon Blue - Real Gone Kid.
Zalíbili se mi i The Waterboys - The Whole of the Moon. A bylo by toho víc..

0 0 Reagovat
Stanley 1440. 3. 11. 2015, 18:49:09

Díky za osvětu ! Ten Talk Talk- Such a shame jsem už také kdysi slyšel. To by se ti mohla líbit
Ulravox-Vienna, nebo cokoliv od OMD. Druhou píseň neznám vůbec a byla to pro mě premiera. Snad něco
novějšího, než 70. a 80. léta, a to už jsou u mě vyjímky Třetí jsem si dokonce napsal :-). Tu znám
od poslechu z dávnějších časů, moc se nehrála, ale má něco v sobě. Koukám, že je to asi rok 1985.
Určitě kouknu na tu willtopmusictv, jak bude času. Baví mě toho poněkud více. Když, tak písnu. Jo
jo..... Music is my first love, jak v roce 1976 zazpíval John Miles v parádní předlouhé skladbě.

0 0 Reagovat
Karel, Brno 27. 10. 2015, 13:32:12

Vzpomínám na Europa Song Contest 1972, kdy pro Luxembourg tuto soutěž vyhrála mladá Řekyně Vicky
Leandros s písní APRÈS TOI. Stanice Radio Luxembourg tenkrát přerušila vysílání a ihned po
ohlášeném vítězství tuto píseň odvysílala. Měl jsem v tu chvíli zapnutý televizor a současně
jsem ze zvědavosti naladil i Laxík a tak jsem tu krásnou píseň jsem slyšel znovu. Později mi tu píseň
poslal přítel z Nizozemska na LP desce. Mám ji dodnes a rád si ji občas na gramofonu přehraji. Vždy
přitom vzpomínám na oblíbený Laxík.

0 0 Reagovat
Dady 27. 10. 2015, 12:57:40

Chodila jsem na keramickou školu do Bechyně. Bydlely jsme s kamarádkou na privátě a samozřejmě,
téměř každou noc jsme pod peřinou, aby náhodou bytní neslyšeli, na starém tranzistoráku ladiyi
oblíbenou stanici Laxík. Občas byl poslech velice špatný. Pamatuji se, že i v naší rodině se žilo s
touto stanicí a její vysílání se poslouchalo

0 0 Reagovat
Stanley 1440 11. 10. 2015, 18:22:34

Asi vás bude mnohé zajímat, že ještě například v červnu tohoto roku, bylo možné poslouchat
slavného moderátora Benny Browna na internetovém rádiu Letzebuerg přes pracovní týden v jeho blocích
mezi 20.00-23.00 SELČ.

0 0 Reagovat
Stanley 1440 11. 10. 2015, 16:32:51

No to jsem blázen, co to tady je ??? O Laxiku besedujeme s přestávkami asi od roku 2005 na
http://www.radiotv.cz/ v diskusi. Z kraje tam byl i někdo z Litvy a ten měl na svém webu kvanta nahrávek i
ke stažení. Nejen jingly anglické, ale také tu holandskou půlhodinku, co bývala o všední dny od 19.00
do 19.30. Zahájení v 19 hodin bylo famozní. V neděli od 18 hodin.

Já vám tady toho napsal mnohem více, ale váš systém to není schopen zřejmě kvůli velikosti
komentáře pobrat.

0 0 Reagovat
Pavel Š. 1. 9. 2015, 00:47:52

Na Rádio Luxembourg mám krásné vzpomínky, v letech 1960-64 jsem studoval často s kamarádem a
pravidelně jsme v noci poslouchali na starém rodinném předválečném elektronkovém rádiu Laxík, jeho
znělky, hudba a zajímavě podbarvený hlas hlasatelů mi dodnes zní v uších.

Bydlím v Brně, vysílání tak bývalo často provázeno únikem a rušením, ale to nám vůbec nevadilo,
byla to naše oblíbená zvuková kulisa a okno do světa, kam jsme sami nemohli. Rádio Luxembourg mělo
unikátní atmosféru a charakteristický zvuk, a barvitý způsob prezentace ve spojení s jingly a čistou
angličtinou se skutečně vryl do paměti.

V té době jsem si stavěl jednoduché batériové dvojtranzistorové reflexní rádio do kapsy s ferritovou
anténu a právě na Laxíku 1440kHz jsem ho dolaďoval a testoval.

Shodou okolností jsem si nedávno několikrát na Rádio Luxembourg vzpomněl a pátral jsem na internetu,
jestli neexistuje nějaký zvukový záznam jeho typické modulace - takže díky za Váš WEB a hudební
archiv - doufám, že jej časem rozšíříte o zaslané magnetofonové záznamy od bývalých posluchačů.

Zdravím Pavel *1943

0 0 Reagovat
František 31. 8. 2015, 21:52:31

Jé to byl čas , poslouchal jsem jak se dalo ,měl jsem anténu svedenou z pivovarského komína nějakých
cca 35 metrů,bohužel kolega mne práskl že jsem poslouchal laxík ,o půlnoci přijeli policajti ,odvezli
na služebnu tam jsem dostal nakládačku ,rádio PHILIPS mne rozmlátili ,a myslíte že mne zlomili ne
poslouchal jsem dál :-) A docela mne to rádio schází ,měl jsem ho rád :-)

0 0 Reagovat
Jaroslav 28. 6. 2015, 11:07:30

Ostrůvek svobody, průhled za oponu (vpravdě "za zeď") a hlavně proud muziky jako "vody
živé".
Nádherná atmosféra v gymnaziální partě, která tím žila!
A také směšná honička s rušičkami :-)

0 0 Reagovat
Šigi 21. 6. 2015, 21:51:11

Tak to přátelé byla doba.Výroba antény mi trvala týden,dychtiv poslechu.Ale odměna byla-poslech cizích
kapel,nahrávání na magneťák,pecky co měl málo kdo,to jsme si cenili.Moderátorem byl tenkrat Günter
Jauch pokud se nepletu,už je to od toho 84tého roku nějaký pátek.Dobrý byl i na radiu Vltava větrník v
pátek.Ahoj,kdo jste tam byli a nezapoměli.Čágo Šigi. :-)

0 0 Reagovat
Zdeněk 13. 6. 2015, 18:29:05

Kromě muziky, fantasticky!!, zabarvené!!!!!! hlasy moderátorů /Djs/- Bob Stewart, Tony Prince, Mike
Hollis, můj oblíbenec Marc Westley........................atd.... To dnešní domácí FM vůbec/snad až na
vyjímky/ co do barvy hlasu nenabízí....................Tehdy .perfekně uváděná hitparáda RL a jingly.
Rádio, které nemělo chybu. V té době pak v tehdejší SRN - Bayern 3/ fantastický hlas Thomase
Breiningera, zemřel v prosinci 2007/ - uváděl hitparádu, každý pátek od 18 hod, a ihned v
"závěsu" Rias Berlin atd.

0 0 Reagovat
Jirka 11. 6. 2015, 06:28:16

Laxík jsem poslouchal tak asi od r. 1969 - 1972, nevím to už přesně, ale přesně vím, že to bylo
každý večer v posteli na tranzistoráku značky Akcent.

0 0 Reagovat
Vladimíra 4. 6. 2015, 19:20:41

Poslouchala jsem v noci tajně pod peřinou "puk"chodila jsem na základku ) a byla zamilovaná do
Karla Kryla

0 0 Reagovat
Karel Lojka 4. 6. 2015, 15:16:50

Radio Luxembourg bylo pro mne jako zjevení, začal jsem jej poslouchat v roce 1955, to jsem už byl v 6.
třídě. Měli jsme rádio Tesla Klasik , poslouchal jsem na středních vlnách, což nebylo vůbec snadné.
Přes celý dvůr jsem natáhl drát antény s izolátory a snažil se stanici naladit. Jenže ta se často
ztrácela. Navíc nedaleko nás byla vysílačka Mělník s velkým výkonem, která do všeho lezla a večer
ještě působila jako rušička proti Svobodné Evropě. V té době začal na západě rock and roll, u
nás tvrdě zakázaný jako produkt zkaženého imperialistického světa. Můj dědeček vždy před
vysíláním prchal, nemohl to poslouchat. Dejte si k tomu rádiu ještě kliku - vždy naříkal, když jsme
rádio věčně dolaďovali. Tak jsem sledoval kariéru Elvise Presleyho a dalších zpěváků. Ovšem ve
škole jsme to museli tajit, v hodinách zpěvu jsme zpívali budovatelské písně a častušky. Bože, to
byla doba !

0 0 Reagovat
vlastimir galas 3. 6. 2015, 20:58:32

Na gramoradiu Barcarola a bylo to perfektním.

0 0 Reagovat
Irena Hobžová 3. 6. 2015, 19:16:54

Bylo to gramorádio,bohužel nevím značku,začala jsem ho poslouchat v roce 1969-1970

0 0 Reagovat
Eduard Beránek 28. 5. 2015, 20:37:37

Tranzistorové rádio VEF-202 "made in CCCP" Tenkrát to nemělo chybu... :-)
http://ulozto.cz/x6NvYao4/vef-202-jpg

0 0 Reagovat
Stanislav Špala 28. 5. 2015, 11:52:17

Malé, koženkové, tranzistorové radio na baterky Tesla - Mír

0 0 Reagovat
Miloslav Burda 28. 5. 2015, 10:06:31

Radio Luxembourg, Your station of the Stars jsem poslouchal na gramoradiu Barcarola a při jeho poslechu jsem
vystudoval Stavební fakultu ČVUT....

0 0 Reagovat
Jaroslav Kořán 26. 5. 2015, 23:01:09

http://www.snivec.cz/Jaroslav_Koran_snivec/radio_Pagoda.html

viz odkaz dole :-)

rádio Tesla TALISTMAN!

0 0 Reagovat
26. 5. 2015, 23:10:13

Na tomto rádiu značky Tesla jménem TALISTMAN jsem kdysi poslouchal rádio Louxembourg.
Shodou okolností to bylo jediné rádio v našem domově, které nebylo PO DRÁTĚ.
Lampy rádio tak rozpálily,
že jsem ho musel chladit vlhkým hadrem...

0 0 Reagovat
Jana Kazdová 26. 5. 2015, 21:50:58

Rádio Luxembourg jsem poslouchala někdy od 60. let, v čase jak to šlo. Mimo domov se o tom moc mluvit
nesmělo. Měli jsme tehdy Variaci....

0 0 Reagovat
Rubik 26. 5. 2015, 21:21:36

Já slyšel "Laxík" poprvý jako třináctiletej puber'ťák v roce 1974 a ovlivnil mě na zbytek
života, udělal ze mě rockera- :D S kamarádem jsme poslouchali Slade, Uriah Heep, Rolling Stones, Jethro
Tull a další "bigbíty", se spoustou těch lidí si píšu na facebooku.
Poslouchal jsem ho tenkrát na rádiu Zvjozda, to byla ruská elektronková bestie z padesátých let, dlouho
se to žhavilo, ale zvuk byl parádní.

0 0 Reagovat
Milan Hija 26. 5. 2015, 17:35:40

Laxík jsem zaregistroval někdy v roce 1963,když jsem nastoupil do učení.Měli jsme tam ve společenské
místnosti rádio zn.Gavota.V noci jsem si ho často odnesl na pokoj a dlouho do noci jsem poslouchal Radio
Luxembourg.Těsně po vyučení jsem měl pořádné rádio zn.Máj,na kterém jsem poslouchal jak Hudební
odpoledne na Svobodné Evropě (15 - 18 hodin),tak i ten Laxík.Pak přišla vojna.Tam jsem měl k dispozici
jen malý tranzistorák zn.Dana,ale v druhém roce,když jsem měl na starost ústřednu,nebyl problém s
poslechem jak RFE tak i Radia Luxembourg.Po vojně jsem to posluchal samozřejmě taky,ale ne už tak
intenzivně,jelikož můj hudební vkus zůstal v šedesátých letech a nové směry (punk,disco,...)mi
nebyly po chuti.Jednou náhle Laxík zmizel,ale i tak mi zůstal v srdci.Mám z doby jeho poslechu několik
notesů,kam jsem si zapisoval pořady,hlavně Top 20.Dokonce se mi podařilo získat i autentické nahrávky z
vysílání.Na Radio Luxembourg a Hudební odpoledne,jakož i na ostatní stanice a pořady té doby nedám
dopustit.

0 0 Reagovat
Jiří Březina 14. 5. 2015, 09:53:21

Radio Luxemburg jsem poslouchal na tranzistoráku Mír.Bylo to příjemné,obzvláště 16 letému klukovi.Do
dneška považuji toto vysílání za nepřekonané.
Kde bude možné shlédnout anketu,kterou jste natáčeli ve čtvrtek 7.5.na Střeleckém
ostrově?Děkuji.J.Březina

0 0 Reagovat
Laxik Radio 14. 5. 2015, 12:10:17

Dobrý den, v anketě se chystáme pokračovat i na festivalu United Islands of Prague v červnu, materiál
tedy zpracujeme až poté. Sledujte web a náš facebook!

0 0 Reagovat
Vaclav Baloun 13. 5. 2015, 01:13:40

Mým radiem byla celkem elegantní Barcalora, původně zakoupená kvůli poslechu zahraničních zpráv, ale
nakonec téměř celá ovládnuta vysíláním Radio Luxemburg. Na stupnici se na středních vlnách vlevo
(tuším 207 čehosi) vyryla pro snadnější nalezení Radia Luxemburg značka. Vedle byl Saarlendisches
Rundfunk, Saar, více doleva bylo Radio Monte Carlo, na jehož vlnách se ozývalo i evangelické Trans World
Radio. Možnost poslechu Radia Luxemburg byla až po setmění, takže to byla velká nevýhoda léta. Po
německém Radio Luxemburg bylo půl hodiny vysílání reservováno pro Radio Luetzemburg v lucemburském
jazyce - v neděli byla Hit Parada v holandštině a pak se úvodním už anglickým oznámením Bingo
konečně ozval - Your station of the Stars, Radio Luxemburg. Vliv na naši generaci byl maximální. Radio
Luxemburg přinesl důkaz možnosti soužití, tolerance, spolupráce různých jazykových redakcí, spolu s
jistotou, že za hraničními horami je svět svobodné hudby, zábavy a optimismu.

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:01:17

Děkujeme za programové okénko!

0 0 Reagovat
Roman 11. 5. 2015, 21:50:00

Listening to Radio Luxembourg - you station of stars.... byl v 80's, a 90's, to nejlepší co se dalo za bolševika každý den večer poslouchat. Poslouchal jsem na radiopřijímači Selga 405.

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:05:12

Děkujeme za kompliment.

0 0 Reagovat
Jan 21. 3. 2015, 11:54:56

Bolo to radio Maestro a vdaka nemu som sa aj na vychode Ceskoslovenska citil ako rovnocenne informovany a
ciastocne sloobodnejsi "mudrejsi" a emancipovanejsi s mojimi vtedy rovestnikmi v celej Europe.
Ked som bol v Londyne, tak som nenasiel dost odvahy nato, aby som si urobil turisticky exkurs .. ale aj tak sa
neda zabudunut na carovne slova ... Radio Laxembourg - your station of stars...

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:04:57

Díky za vzpomínku!

0 0 Reagovat
cábelík 19. 2. 2015, 20:11:59

od 1959-1962 denně večer na Tesla 401A.Líbezný valčíček coby znělka,dodnews jí mám v uších!A ta
slova."Jo stejšn uejdioLaxnberk áfd stás,nebo London dablju van"A ty písničky,byl jsem
potmě,jen stupnice svítila žlutozeleně.Pak s klukama si je přebroukávat,snít. super zážitky a
vzpomínky na celý život.

0 0 Reagovat
Jodr 21. 11. 2015, 19:41:16

Valčík z předehry opery Orfeus z podsvětí

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:04:14

Nenajdete valčíček va nešem archivu?

0 0 Reagovat
Marius 5. 12. 2014, 12:35:10

Hello Laxik fans in the neighboring Czech Republic
from Luxy fans in a small country Lithuania.
Excellent website - congratulations ...

As soon as possible, a link to your site publish on my page :
http://rtlgreat208.wordpress.com/

Good luck ! :)

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:03:14

Thank you for making publicity abroad!

0 0 Reagovat
Pavel Landa 27. 11. 2014, 12:00:39

Napsal jsem knihu Ženy! Ženy! Ženy! (Academia, Praha 2001), která se v kapitole "Případ
telefonního čísla" (str. 141 - 154) zabývá zahraničním rozhlasem a jeho významem pro za války
okupované i tzv. socialistické Československo. Takže samozřejmě píši také o Radiu Luxemburk. V knize
je dokonce můj snímek vily Louvigny v parku Luxemburku, bývalého sídla tohoto rádia. Bohužel už nemám
volný výtisk mé knížky, ale je dostupná např. v Národní knihovně (v Klementinu).

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:02:29

Snímek najdete v sekci Historie zde na webu!

0 0 Reagovat
kingjan 20. 11. 2014, 19:12:20

Najviac na Tesla 506A ARIE

Počúval som ho večer, v rodine ma mali za blázna. Keď sa povie Laxík, tak to sú krásne mladé roky,
ktoré sa už nikdy nevrátia.

0 0 Reagovat
Laxik Radio 13. 5. 2015, 16:03:38

Děkujeme za první příspěvek blogu.

0 0 Reagovat
Vaše vzpomínky
X